Anotace
Brutální deportace imigrantů, mezinárodní korporace, pokusy na lidech, zázračný lék na nadváhu, a dokonce íránský jaderný program – tyto události spojuje více, než se může na první pohled zdát. Nora Sandová stojí před největší výzvou své kariéry. Slavný íránský básník a laureát Nobelovy ceny Manéš Ismail, který se řadu let brání mediální pozornosti a nyní usiluje o azyl v Dánsku, souhlasí s poskytnutím jednoho jediného rozhovoru právě jí. Má ovšem požadavek: Nora musí najít jeho milovanou ženu Aminu, která zmizela kdesi v Londýně během útěku z Íránu. Pátrání po spisovatelově ženě zavádí mladou novinářku do míst, jaká by si nedokázala představit ani v tom nejhorším snu… „Slečno Sandová, musíte ji najít. Nedokážu bez ní žít.“ A potom Manéš začal vyprávět. Jak utekli z Íránu. Jak navzdory jeho usilovným protestům pašeráci lidí v Istanbulu trvali na tom, že každý z nich pojede v jiném kamionu, aby je neodhalili. Plán byl po celou dobu ten, že se oba dostanou do Londýna, kde jim jeho britský vydavatel slíbil pomoct najít byt. Kamion, v němž se skrýval Manéš, byl zadržen v Holandsku při razii. Společně se třemi dalšími muži, kteří jeli stejným vozem, se mu podařilo utéct a schovat se v lese. Rozdělili se, policie měla jen jednoho psa. Na odpočívadle Manéš vlezl do náhodně vybraného kamionu a dva dny přežíval na podchlazených jablkách, než konečně celý zmatený a vysílený dorazil na parkoviště před supermarketem Netto v Padborgu. Zadržela ho hraniční policie a poslala ho do azylového centra nedaleko Slagelse. „Když jsem si zase nabil mobil, měl jsem na záznamníku vzkaz od Aminy, že v pořádku dorazila na místo. Že je v Leicesteru a bude pokračovat do Londýna. Zpráva byla tři dny stará, když jsem ji vyslechl. Od té chvíle jako by se Amina propadla do země. Stokrát jsem jí volal. Telefon je vypnutý.“ Lone Theilsová je novinářka, která po dvacet let působila jako zahraniční korespondentka ve Velké Británii, když přispívala především do dánského deníku Politiken (zabývala se například ozbrojeným konfliktem v Kosovu nebo situací v Severním Irsku). Do roku 2016 žila v Londýně, potom se přestěhovala zpátky domů do Dánska, aby se věnovala už jenom beletrii. Debutovala temným thrillerem Dívky z trajektu (Pigerne fra Englandsbaden, 2015), jehož děj se opírá o skutečné události a byl mimořádně úspěšný – což platí i pro její druhý počin Ženu, po které se slehla zem (Den blå digters kone, 2016) S desítkami tisíc prodaných výtisků se kniha probojovala až na vrchol žebříčku dánských bestsellerů a byla také v užší nominaci na čtenářskou cenu populárního dánského festivalu detektivek a kriminální literatury Krimimessen za rok 2017. Její třetí kniha, Posedlé dítě (Heksedrengen), vyšla v Dánsku v roce 2017. Ve volném čase se spisovatelka – obdobně jako její románová hrdinka – věnuje kickboxu a miluje vaření a cestování. Tereza Hofová vystudovala střední knihkupeckou školu a katedru činoherního divadla na DAMU. Věnuje se však divadlu experimentálnímu. Ve Studiu Hrdinů je stále k vidění oceňovaná inscenace Skugga Baldur, v roce 2018 s Chemickým divadlem vytvořila scénickou performanci Do tmy, v brněnském HaDivadle představuje hlavní hrdinku v adaptaci románu Zeď a v A studiu Rubín je protagonistkou ve feministické šarádě Ruka je osamělý lovec. Věnuje se i rozhlasové tvorbě, namluvila například audioknihy Tajné životy dospělých, Němci či Růže sama. Za hlavní roli ve filmu Domestik získala nominaci na cenu ČFK, ztvárnila Olgu Havlovou v sérii České století. Pro TV Nova dlouhou dobu natáčela seriál Dáma a Král, jako Charlotte Martinů ji do hraného dokumentu Můj život s Bohuslavem Martinů obsadil Jakub Sommer (ČT). Její další větší seriálové role byly kořenářka Léna v Já, Mattoni a pak státní zástupkyně Skálová v minisérii Mamon. Od roku 2010 žije částečně na Islandu. Je hrdou matkou jediné dcery. AUDIOKNIHA Lone Theilsová: Žena, po které se slehla zem | Čte Tereza Hofová | Režie Johana Ožvold | Zvuk, střih a mastering Lukáš Holocsy | Hudba Martin Ožvold | Natočeno ve studiu BEEP | Grafiku CD podle knižní předlohy adaptovala Lucie Traganová | Produkce Studio BEEP – Alexandra Zuntová | Supervize Alena Brožová | Vydala Euromedia Group, a. s. – Témbr, v srpnu 2022 Nahrávka vznikla podle knihy DEN BLÅ DIGTERS KONE © 2016 by Lone Theils | Translation © 2018 by Magdalena Jírková | Cover photo © Stephen Mulcahey | All rights reserved | Vydala Euromedia Group, a. s. – Ikar, 2018
Přehled kapitol
1 | Kapitola první | 00:15:54 | ||
2 | Kapitola druhá | 00:07:49 | ||
3 | Kapitola třetí | 00:16:39 | ||
4 | Kapitola čtvrtá | 00:13:16 | ||
5 | Kapitola pátá | 00:29:18 | ||
6 | Kapitola šestá | 00:19:03 | ||
7 | Kapitola sedmá | 00:12:16 | ||
8 | Kapitola osmá | 00:14:39 | ||
9 | Kapitola devátá | 00:21:01 | ||
10 | Kapitola desátá | 00:29:17 | ||
11 | Kapitola jedenáctá | 00:09:43 | ||
12 | Kapitola dvanáctá | 00:13:57 | ||
13 | Kapitola třináctá | 00:26:47 | ||
14 | Kapitola čtrnáctá | 00:18:32 | ||
15 | Kapitola patnáctá | 00:13:21 | ||
16 | Kapitola šestnáctá | 00:17:06 | ||
17 | Kapitola sedmnáctá | 00:08:58 | ||
18 | Kapitola osmnáctá část první | 00:13:08 | ||
19 | Kapitola osmnáctá část druhá | 00:25:08 | ||
20 | Kapitola devatenáctá | 00:28:07 | ||
21 | Kapitola dvacátá | 00:23:48 | ||
22 | Kapitola dvacátá první | 00:16:46 | ||
23 | Kapitola dvacátá druhá | 00:20:01 | ||
24 | Kapitola dvacátá třetí | 00:30:20 | ||
25 | Kapitola dvacátá čtvrtá | 00:28:17 | ||
26 | Kapitola dvacátá pátá | 00:31:37 | ||
27 | Kapitola dvacátá šestá | 00:20:11 | ||
28 | Kapitola dvacátá sedmá | 00:11:06 | ||
29 | Kapitola dvacátá osmá | 00:13:56 | ||
30 | Kapitola dvacátá devátá | 00:14:07 | ||
31 | Kapitola třicátá | 00:20:45 | ||
32 | Kapitola třicátá první | 00:05:01 | ||
33 | Kapitola třicátá druhá | 00:12:06 | ||
34 | Kapitola třicátá třetí | 00:06:38 | ||
35 | Kapitola třicátá čtvrtá | 00:02:51 | ||
36 | Poděkování | 00:01:59 |
Zobrazit více
Podrobnosti
Autor: | Lone Theilsová |
---|---|
Čte: | Tereza Hofová |
Vydavatel: | Tembr |
Celková délka: | 10:13:28 hod. |
Vydáno: | 2022 |
Formát: | MP3 |
Velikost: | 857 MiB |
Jazyk: | Čeština |