Anotace
„Jsou ženy, které ne vlastní vinou přivolávají neštěstí…" Píše se rok 1830. Po náhlé smrti bratrance Ambrože, jenž mu byl opatrovníkem i rádcem, je čtyřiadvacetiletý Filip Ashley na cornwallské panství sám. I když ne docela. Zakrátko z daleké Florencie přicestuje poloviční Italka, se kterou se jeho vychovatel před osudnou nemocí narychlo oženil, a prosí o podporu, jelikož jí v postavení nezaopatřené vdovy nic jiného nezbývá. Svědomí Filipovi velí příbuzné pomoct, byť se mu ani trochu nechce. Během osmi měsíců zbývajících do jeho právní zletilosti se však mladíkův vztah k sestřence Rachel změní. Samotářský hoch, pobývající až dosud v izolaci od nástrah velkého světa, předvede veletoč a projeví až pošetilou vášeň k vdově, jejíž způsoby se tolik liší od upjatosti slečen ze sousedství. Jsou však ženy, jež přinášejí jen smůlu. Co když je to prostě tak, že city z Racheliny strany jsou povýtce zištné – neměl by se tudíž zamilovaný kolísající Filip radši řídit radami zesnulého Ambrože, který se ho v posledních dopisech snažil varovat? A proč italský právník tak podezřele tlačí na spěšné vyrovnání? První filmová adaptace děsivého melodramatu (1952, Henry Koster) o dopadech zištnosti a žárlivosti staví na výkonech Olivie de Haviland a Richarda Burtona. Čtyřdílnou minisérii podle této látky uvedla BBC v roce 1983 s Geraldine Chaplinovou. Nejnovější adaptaci (2017) natočil Roger Michell s Rachel Weiszovou v titulní úloze. „Jedinečná literární čarodějka. V oboru uhranutí a oklamání nemá autorka konkurenci.“ – The New York Times. „Napínavé, spletité a nepopiratelně živelné dílo, které dává moc do rukou ženám. (…) Od první stránky jsme zpátky v trudnomyslné atmosféře románu Živá a mrtvá, která je tak báječně živnou půdou pro vražedné pochyby. A sklíčenost korunovaná strachem o peníze, toť esence britské samoty, kterou autorka ve své době pojmenovala jako nikdo jiný.“ – The Guardian. „Nenapadá mě oblíbenější spisovatel, který by se tak vítězoslavně vzpíral typologickému zařazení. (…) Bude-li jedenadvacáté století věkem literatury žánrové, pak Daphne du Maurier udělala vše proto, aby to zastánce klasického středního literárního proudu bolelo jen pramálo.“ – Margaret Forsterová, autorka životopisu Daphne: The Secret Life of the Renowned Storyteller. „Měla tolik tváří, tolik převleků, a pojmenování contessa, kterého užíval sluha Giuseppe i Rainaldi, místo aby jí říkali paní Ashleyová, jí dodávalo jakýsi nimbus, který jsem zprvu nevnímal… Oči měla černé jako trnky, dravčí rysy jako Rainaldi a procházela těmi zatuchlými pokoji vily mlčky s vlnivými pohyby hada.“ – ukázka z textu.
Přehled kapitol
1 | Kapitola 1 | 00:20:34 | ||
2 | Kapitola 2 | 00:27:59 | ||
3 | Kapitola 3 | 00:25:41 | ||
4 | Kapitola 4 | 00:31:45 | ||
5 | Kapitola 5 | 00:24:20 | ||
6 | Kapitola 6 | 00:27:51 | ||
7 | Kapitola 7 | 00:37:49 | ||
8 | Kapitola 8 | 00:29:05 | ||
9 | Kapitola 9 | 00:23:45 | ||
10 | Kapitola 10 | 00:24:36 | ||
11 | Kapitola 11 | 00:27:50 | ||
12 | Kapitola 12 | 00:32:34 | ||
13 | Kapitola 13 | 00:31:58 | ||
14 | Kapitola 14 | 00:32:29 | ||
15 | Kapitola 15 | 00:24:36 | ||
16 | Kapitola 16 | 00:35:26 | ||
17 | Kapitola 17 | 00:27:23 | ||
18 | Kapitola 18 | 00:31:13 | ||
19 | Kapitola 19 | 00:27:21 | ||
20 | Kapitola 20 | 00:41:37 | ||
21 | Kapitola 21 | 00:38:19 | ||
22 | Kapitola 22 | 00:44:03 | ||
23 | Kapitola 23 | 00:43:18 | ||
24 | Kapitola 24 | 00:28:06 | ||
25 | Kapitola 25 | 00:51:00 | ||
26 | Kapitola 26 | 00:46:58 |
Zobrazit více
Podrobnosti
Autor: | Daphne du Maurier |
---|---|
Čte: | Matouš Ruml |
Vydavatel: | OneHotBook |
Celková délka: | 13:57:36 hod. |
Vydáno: | 2024 |
Formát: | MP3 |
Velikost: | 772 MiB |
Jazyk: | Čeština |